torstai 4. heinäkuuta 2013

Opas museopalveluiden asiakaslähtöiseen tuotteistamiseen

Kevään työskentelyn tuloksena hankkeessa tuotettiin Opas museopalveluiden asiakaslähtöiseen tuotteistamiseen. Julkaisun tarkoitus on tukea museoissa työskenteleviä asiantuntijoita oman työnsä kehittämisessä.

Opas keskittyy siihen, miten museoiden palveluita voitaisiin entistä enemmän kehittää yhdessä sekä museotyöntekijöiden kesken että yhteistyössä asiakkaiden ja kansalaisten kanssa. Oppaassa perustellaan miksi museopalveluja kannattaa tuotteistaa, käydään konkreettisesti läpi tuotteistammista vaiheittaisena prosessina, kuvataan hyviä toimintakäytäntöjä, työkaluja ja malleja sekä tuodaan esille Avata museo -hankkeessa toteutettuja esimerkkejä tuotteistamisesta.

Opas on ladattavissa Museoliiton verkkosivuilta osoitteesta http://www.museoliitto.fi/index.php?k=11191.

Museopalveluiden tuotteistamista pohdittiin 5.6. hankkeen järjestämässä Museopalveluiden tuotteistamistyöpajassa. Koulutuspäivän ohjelma ja esitykset löytyvät täältä: http://www.museoliitto.fi/index.php?k=11190.

Avara museo -hanke on toimintansa osalta päätöksessään. Kesällä ja alkusyksyllä keskitytään vielä loppuraportointiin. Suuret kiitokset kaikille hankkeen toimintaan osallistuneille. Uskomme ja toivomme, että hankkeen tulokset jäävät elämään ja kehittyvät edelleen. 

Aurinkoista kesää!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti